2023-09-14 16:04

Szeptember 9-én reggel 8 órakor a Neumann János Egyetem udvaráról indultunk el Tarvisio felé. Az első napi szállás a település központjában található négycsillagos hotelben volt. Szeptember 10-én reggeli után indulunk el dél felé, Olaszország egyik legszebb kerékpáros útvonalán. Itt egy meglepetésben volt részünk, hiszen pár kilométer kerékpározás után sí liftekkel felmentünk Borgo Lussari 1790 méter magasan található csodálatos ki településére. Vissza érkezve 12 órakor indultunk el az egykori Millenniumi vasútvonal nyomvonalán kiépített csodaszép úton a hegyek és völgyek ölelésében. Útközben átépített állomásépületeknél álltunk meg pihenni. Délután érkeztünk meg Venzone / Gemona del Friuli környékére, ahol egy rövid pihenő alatt megtekintettük a várfallal körbevett Venzone városát. Ezt követően már csak egy rövid szakasz várt ránk, és megérkezünk Gemona településre. A kilométer óra a nap végén 66,36 km-t mutatott.

Az első napot összefoglaló 10 kifejezés: libegő, tehenek, hegyek, kilátás, alagutak, hidak, vízesés, autentikus olasz zene, kerékpárok megszokása, városnézés, megérkezés a Hotel Willy-be, vacsi, nyugovóra térés

Szeptember 11-én reggeli után dimbes-dombos tájakon haladtunk Udine felé hangulatos kicsi településeken át. A tervezett útszakaszhoz képest többet közlekedtünk murvás útakon, ami így kevésbé volt megterhelő szintkülönbségben. Tavagnacco városkájában igazi kerékpáros oázis várt minket a főtéren ahol szieszta idejében tudtuk felfrissíteni kifogyott kulacsainkat. Udine városába érve volt aki az óváros felé vette az irányt, és volt aki Olaszország legjobb 10 pizzériája közé tartozó étteremben kóstolhatott. Tovább haladva a délutáni órákban érkezünk meg a különleges Palmanova városába. A csillagalakú erődváros az UNESCO világörökség része. A napot 64,88 km kerékpározással zártuk.

A második napot összefoglaló 10 kifejezés: Murva, Tavagnacco, cédrusfasor, patak mentén futó árnyas kerékpárút, top 10-es pizza, Udine és a felállványozott óváros, emelkedők, kiscicák, Palmanova, Palmanova tökéletes pincére

Szeptember 12-én reggeli után immáron sík területen folytattuk utunkat Grado felé. Útközben érintettük Aquileia települést, amely már a Római Birodalom idején fontos szerepet töltött be. Régészeti lelőhelyei mellett kerekezünk, majd a település templomkertjét is meglátogattuk. Délután érkeztünk meg Grado-ba, ahonnan a társaság fele még a természetvédelmi terület felé is elkerékpározott. A hosszabb utat választók összesen 56,46 km-t kerékpároztak.

A harmadik napot összefoglaló 10 kifejezés: Basilica, romok, óváros, tenger, félsziget, flamingó nélküli flamingó les, tengerparti naplemente, strandolás, kagyló gyűjtés, gyorsulási verseny

Szeptember 13-án reggeli után indultunk Kecskemét felé rövid megállókat követően Kecskemétre az esti órákban érkezünk meg.